Billeder er utroligt vigtige for en hjemmesides æstetiske udtryk for der er meget sandhed i det gamle ordsprog om at et billede siger mere end tusind ord, Det pudsige er, at det er indlysende for brugere af hjemmesider af billeder er et utroligt effektivt middel til at fastholde interessen hos de besøgende og også til at formidle et budskab. Men, efterhånden som du lærer mere om hvordan en hjemmeside er lavet, vedligeholdt og optimeret for søgemaskiner vil du opdage at, når man bevæger sig rundt i det univers hvor siden skabes og vedligeholdes (også kaldet “back end”) , så ser man ikke hele tiden det færdige resultat. Derfor er det utrolig let at ende med at fokusere på den tekst som søgemaskinen kan identificere og forstå. Du kan læse mere om SEO (Search Engine Optimization, eller søgemaskine optimering) på Google User Content.Men hvis man glemmer at se på ens hjemmeside gennem brugerens briller, så går man glip af et af de mest magtfulde midler til at gøre siden interessant, ikke for Googles rangerings kriterier, men for brugeren og, selvom rangering er vigtig, så er det jo i sidste ende ikke bare besøgende man vil have – man vil også gerne have at de besøgende har en god oplevelse. Et godt eksempel på en side der bruger billeder til effektivt at skabe interesse og et helt særligt image og indtryk er Neckwear. Deres produkter er alle præsenteret på en måde der signalerer eksklusivitet, men samtidig er pris skiltningen tydelig så potentielle kunder ikke forlader siden fordi de tror at varerne er for dyre.Så du skal altid huske at gå ind på selve siden (”the front-end”) hver dag, og se på den med friske øjne, som en bruger vil, og tænke over hvilket budskab det er du ønsker at kommunikere, og hvilke billeder der kan bidrage mest effektivt til at få dit budskab ud.