Definér målgruppen

Én af de vigtigste ting ved dét at skabe en hjemmeside er at definere sin målgruppe. For hvem er det egentlig, der skal læse de seneste produktnyheder, og hvem er det, der skal lægge pengene i din webshop? Mange gør den fejl, at de skyder med spredehagl ved at ville henvende sig til alle på én gang, hvorfor hjemmesideteksterne og billederne kan blive en smule intetsigende. Det ender givetvis med at skræmme de potentielle kunder væk fra siden.

1107075-young-people-silhouettes

Er din målgruppe eksempelvis teenagersegmentet, så sørg for, at sproget har en frisk tone. Brug vendinger, der viser, at du er på bølgelængde med dine kunder – og undgå de alt for lange sætninger. Brug også virkningsfulde billeder på hjemmesiden, gerne af modeller, som man kan identificere sig med.

Opererer du inden for en bestemt gren af modebranchen, f.eks. preppymode som hos Neckwear.dk, så understreg det klart og tydeligt i dine overskrifter og valg af billeder. Du skal her tænke på, at forbrugerne har en nem adgang til mange webshops, og de vil derfor gerne have serveret menuen bestående af en nem navigation, et simpelt og letforståeligt budskab samt attraktive billeder på et sølvfad. Ellers er de på vej videre til din konkurrent!

Tænk derfor nøje over dit budskab, inden du igangsætter strategierne for dit hjemmesidedesign.